I jak to będzie?

Tak... postanowiłam, będę pisać o książkach i tak, wiem! Nie mam zrobionego profesora ani nawet magistra jak dobrze pisać i opowiadać o książkach, ale co z tego? 
Lubię czytać książki, tak po prostu.
Lubię też pisać, tak po prostu. 
Mimo to często w moich myślach pojawiały się uprzedzenia...  
nie ja nie umiem, nie ja nie będę, nie... a jak napisze źle o książce, która wszystkich zauroczyła? albo nie... bo napisze to złym szablonem.
Tak! To są problemy ze szkoły, kiedy musiałeś myśleć tak jak należało myśleć i pisać pod jeden szablon i przyznam szczerze, że nie było by tego bloga gdyby nie jedna para, która regularnie wypowiada się o książkach na YT.
 Powiedzieli, że to co zrozumiesz z książki zależy od Ciebie, to co wyniesiesz z tej książki również zależy od Ciebie, to jak interpretujesz książkę jest Twoją decyzją. To właśnie spowodowało, że postanowiłam stworzyć tego bloga, bo to ja czytam książkę i wystawiam opinię, Ty czytasz książkę wiec to Ty wystawiasz opinię.

W takim razie, że lubię schemat i gdy wszystko jest idealnie ułożone w tym poście napisze jak w podpunktach będzie wyglądał każdy kolejny post.


1. UWAGA!

"Nie jestem profesorem, jestem małym zwykłym książkoholikiem, nie zawsze będzie poprawnie, lecz zawsze będzie prawdziwie. To co mi się podoba, nie musi podobać się Tobie, zaś to co Ty uważasz za niesamowite, nie musi zaciekawić mnie. Miej to na uwadze czytając poniższą recenzję, bo może książka, która nie przypadnie mi do gustu może być Twoją najlepsza książką w roku,  zwróć na to uwagę, bo szkoda by było gdybyś jej nie przeczytał :)
Mogą pojawić się SPOJLERY!"

2. No i jak to było w tej bajce?

Tutaj znajdziemy, krótkie streszczenie (mogą pojawić się spojlery, zawsze będę starać się je omijać ale czasem może się zwyczajnie nie udać), moja opinia.

3. Każdy ma wady i zalety... chyba

Podpunkt, który nie zawszę będzie się pojawiać. Chodzi tutaj o to, że czasem jakaś książka może być dla mnie zła lecz będzie miała jakąś zaletę, która bardzo mi się spodobała i odwrotnie może pojawić się książka świetna lecz z małą wadą, która mi przeszkadzała.

4. Co zmieniła w moim życiu?

Książki czasem potrafią pokazać nam nowy obraz świata co powoduje zmianę w naszym życiu. Nie musi być to jakiś NIESAMOWITY przełom lecz mały, prosty ale zauważalny i to właśnie TO pojawi się w tym podpunkcie... taka.. ocena z serca.

5. Po okładce się nie ocenia, a przecież tak wybieramy książki.

Tak dokładnie! Krótko o okładce, bo to też jest ważne. Niektórzy np kupują same okładki twarde, innym jest to obojętne, zaś jeszcze inni lubią mieć książki pod kolor.


6. Suche fakty!

Czasem nawiązuje współprace z wydawnictwami od których dostaje książki lecz nie tylko takie książki się tu pojawią, mogą one też być z mojej prywatnej biblioteczki i to chciałabym umieścić w ostatnim podpunkcie oraz inne informacje jak autor, seria, wydawnictwo, rok wydania itd.


To wszystko na dziś! Zajrzyj na mojego IG https://www.instagram.com/ruuutka/ , pojawiają się tam ankiety związane z książkami lub nowości, które pojawiły się na mojej półce. 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Próba Żelaza *Holly Black x Cassandra Clare*

Miłość i inne obsesje *Liane Moriarty*

Dom na kurzych łapach *Sophie Anderson*