LUDZIE Krótka historia o tym, jak s*ieprzyliśmy wszystko *Tom Phillips*

Nie jestem profesorem, jestem małym zwykłym książkoholikiem, nie zawsze będzie poprawnie, lecz zawsze będzie prawdziwie. To co mi się podoba, nie musi podobać się Tobie, zaś to co Ty uważasz za niesamowite, nie musi zaciekawić mnie. Miej to na uwadze czytając poniższą recenzję, bo może książka, która nie przypadnie mi do gustu może być Twoją najlepsza książką w roku,  zwróć na to uwagę, bo szkoda by było gdybyś jej nie przeczytał :) Mogą pojawić się SPOJLERY!

Post powstał dzięki Wydawnictwu Albatros

Dziś będzie o książce o której miało być na początku kwietnia lecz moje egzaminy zabroniły mi czytać.. znaczy czytać to co ja chce.. lecz do rzeczy!  
"LUDZIE Krótka historia o tym, jak s*ieprzyliśmy wszystko" to książka, która może być zaliczana do typu naukowych książek, historycznych, psychologicznych z nutą ciekawostek i przyznam, że gdyby ktoś mi powiedział, że to książka naukowa na pewno bym jej nie przeczytała, gdyż taki typ książek kojarzy się na pewno z szkołą, nauką i ciężkim językiem. Ogółem jedno wielkie ZŁO
Dlatego jeśli napisze wam "Słuchajcie ta książka jest świetna i musicie ją przeczytać", na pewno w to nie uwierzycie i nie dziwie się wam, z tego właśnie powodu teraz spróbuje was do tej książki przekonać. 

Jak już napisałam, ja książki naukowej z chęcią na pewno bym nie przeczytała (tak, tak ludzie mądrzy czytają mądre książki i literaturę piękną, lecz kiedyś pewna inteligentna para powiedziała "gówno prawda". I pamiętajcie mądrość, a inteligencja to dwa różne typy i lepiej iść w to drugie), lecz tę przeczytałam bo ujął mnie fragment "Małpa nie miała pojęcia, że żyje blisko początku jednej z najbardziej niezwykłych historii wszech czasów, u zarania wielkiej podróży ludzkości. Nagle spadła z drzewa i zdechła.". Co chce przekazać tym fragmentem? A no to, że w książce jest użyty luźny język. Użyte są tu słowa takie jak instagram, followersi, masakra, spieprzyć, frajer itd. Jeśli jest napisane coś "naukowym językiem" (tylko dlatego bo musi być tak napisane aby dodać humoru opowieści) zaraz jest meeeeega prosto wytłumaczone. Choćby za to kocham tę książkę!

Kolejna sprawa, wiele rzeczy, których dowiecie się tu możecie wykorzystać na co dzień, jest tu poruszony wątek psychologiczny i wiele różnych głupot zrobionych przez ludzi baa.. doktorów, profesorów, władców i innych ważnych osobistości. Są tu informacje, które możecie wykorzystać w codziennym życiu. Jeśli kiedyś ktoś powie wam "Nigdy nie będziesz taki jak Kolumb" to zamiast odpowiedzieć "Nie muszę być bo on był nie fajny" co tak miedzy nami jest słabym argumentem, no bo na jakiej podstawie to oceniasz? To dzięki tej książce znajdziesz podstawę i powiesz "Nie chce być jak Kolumb, ta ciućma pomyliła mile. On i jego kumpel liczyli odległość w dwóch różnych milach, jeden w mili rzymskiej, a drugi w arabskiej co spowodowało, że Kolumb usunął 1/3 świata i dlatego nie dopłynął tam gdzie chciał. Po co mam być taki jak on?" I może nikt nigdy was o to nie spyta, ale dzięki temu macie argument, którego na pewno nie poznacie na lekcji historii, gdyż tam wszystko jest pokazane w jak najlepszym świetle. Choć przyznam, że miałam to szczęście i raz trafił mi się nauczyciel historii, który mówił jak było naprawdę, dlatego i z tego powodu mam sentyment do tej książki. 

I wiem co powiecie. Skąd możesz wiedzieć, że historia w szkołach jest przekłamana, nigdy tam nie byłaś, ta książka może kłamać. Oczywiście, że tak. Ani lekcje historii, ani ta książka w 100% nie jest prawdziwa, bo nikt kto uczy historii, ani nikt kto napisał podręcznik do historii, ani nawet Tom Phillips, nie widział całej historii na oczy. Ale wiem jedno (choć nie jestem profesorem w dziedzinie historii i nie znam jej aż tak dobrze), każdy człowiek kiedyś coś w swoim życiu spieprzył i nie ważne czy ma maturę, czy jest profesorem, królem czy Carlem Wilhelmem Scheele (który był genialnym chemikiem i odkrył wiele pierwiastków ale miał nawyk smakowania każdego nowego odkrycia i tak w 1786 roku zmarł po spróbowaniu substancji zawierającej ołów, kwas fluorowodorowy i arszenik) nikt nie jest idealny i wierze, że wszystkie te tęgie głowy też niebyły, ale trzeba uczyć się na błędach i głupocie innych. A co do wierzenia, nie wierzcie tej książce w 100 % uwierzcie, że to wszystko ma w sobie 80% prawdy, tak jak 80% ma historia wykładana w szkołach i dopiero po nauce wyniesionej z szkoły i tej książce poznacie prawdę.

Nie wierzę ślepo w tę książkę ale spodobała mi się do tego stopnia i nauczyła innego patrzenia na ludzi i na ich błędy oraz przedstawiła mi tę historię, której mi brakowało do 100% obrazu świata, że śmiało mogę powiedzieć, że ta książka powinna stać się lekturą szkolną, choć nie jest tylko dla młodzieży, polecam ją każdemu! Każdy znajdzie w niej coś dla siebie, nie trzeba czytać jej po kolei, można czytać wybrane rozdziały, które są świetnie poukładane. Polecam z całego serca! 

A! No i najważniejsze przy tej książce nie da się nie śmiać, napisana jest w tak świetny sposób, że widziałąm mine autora jak pisał każde zdanie  i choc czasem jest to śmiech przez łzy to porszę przeczytaj tę książkę, zmieńmy świat bo jak dwoje ludzi będzie robiło głupie rzeczy, ale będzie o nich wiedzieć to kiedyś nauczą sie tego nie robić!
OCENA Z SERCA: Drogi czytelniku jeszcze raz napisze, przeczytaj tę książkę, poznaj swoich przodkach od innej strony, od tej głupie, tej napisanej normalnym językiem i nie róbmy razem głupich rzeczy. Ja i Ty to już dwoje, a to całkiem dużo jak na tak duży świat.



WYGLĄD: Cudo, proste, wypukłe cudo! Co tu chcieć więcej i chyba zaczynam lubić białe okładki.


SUCHE FAKTY: Książkę dostałam od Wydawnictwa Albatros.
Tytuł: LUDZIE Krótka historia o tym, jak spieprzyliśmy wszystko
Autor:Tom Phillips
Ilość stron: 320
Premiera: 03.04.2019
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Cena: 34,99 zł

INSTAGRAM:

Wydawnictwo Albatros: https://www.instagram.com/wydawnictwoalbatros/?hl=pl
To wszystko na dziś! Zajrzyj na mojego IG https://www.instagram.com/ruuutka/, pojawiają się tam ankiety związane z książkami lub nowości, które pojawiły się na mojej półce.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Próba Żelaza *Holly Black x Cassandra Clare*

Miłość i inne obsesje *Liane Moriarty*

Dom na kurzych łapach *Sophie Anderson*