Uwięziona pomiędzy światami *Sara Oliver*

Nie jestem profesorem, jestem małym zwykłym książkoholikiem, nie zawsze będzie poprawnie, lecz zawsze będzie prawdziwie. To co mi się podoba, nie musi podobać się Tobie, zaś to co Ty uważasz za niesamowite, nie musi zaciekawić mnie. Miej to na uwadze czytając poniższą recenzję, bo może książka, która nie przypadnie mi do gustu może być Twoją najlepsza książką w roku,  zwróć na to uwagę, bo szkoda by było gdybyś jej nie przeczytał :) Mogą pojawić się SPOJLERY!


Post powstał dzięki Wydawnictwu Lemoniada 

Książka dla młodzieży 12+, tak, tak dla młodzieży, nie dzieci tylko młodzieży. Ja uważam, że
10-latek to już taka młodsza młodzież, ale może o książce.
Zaczynam zawsze od minusów i tutaj również tak zacznę. Zabolał mnie (SPOJLER!) fakt, że na samym początku bohaterka skręca sobie kostkę, a potem nie ma o tym słowa. Kostka jej w ogóle nie przeszkadza.. po prostu incydent ten został zapomniany i to mi trochę odstraszyło.
Kolejny błąd to to, że jest trochę naciągana, można było by się przyczepić, że tak się za bardzo nie da.... trochę niemożliwe... (i nie mówię tu o elementach fantastycznych bo fantastyka ok, tam dzieją się rzeczy różne, mniej bądź bardziej logiczne), chodzi mi o maszynę, która dziwnie działa, o końcowa scenę gdzie nagle można magicznie złamać czas. To było dla mnie troszkę naciągane i ostatnia już rzecz na NIE. (SPOJLER!) Nie uczmy młodych ludzi, że jak ktoś włamuje się do domu to należy krzyczeć "czy ktoś tu jest?", tego nie uczmy!

A teraz plusy: Ostatnio oglądałam u Strefy Czytacz filmik o seriach, gdzie mówili, że mało jest serii gdzie tom drugi jest lepszy od pierwszego. A ja właśnie znalazłam taką serię! Bo w książce "Uwięziona pomiędzy światami" są 3 tomy. 1 i 3 to krótki, szybki początek i koniec i to jest bardzo fajne, zaś 2 tom to rozwinięcie, dużo akcji, emocji. Tak właśnie, moim zdaniem powinna wyglądać książka.
Kolejna zaleta to coś o czym już napisałam.. akcja.. cały czas akcja, nie jest to przerywane rozdziałem takim luźnym, spokojnym, to powoduje, że bardzo szybko się czyta.
Nie lubię książek dla młodzieży gdzie wszystko jest czarne i białe, wiemy komu ufać, a kogo unikać, bo to jest robienie z czytelników idiotów, którzy nie rozumieją zawiłych intryg, konfliktów itd. W książce, którą czytałam tak nie jest... do końca nie wiadomo komu ufać, komu nie. Ja coś podejrzewałam potem okazało się, że jednak źle myślałam, ale czasem okazało się, że miałam rację. I to jest kolejna zaleta. Czasem podejrzewałam co się stanie i działo się tak, ale potem nagle stało się coś co zmieniło całą fabułę i w ogóle bym się tego nie spodziewała.

Ostatnim plusem jest informacja.. Jeśli jesteś chłopcem, albo rodzicem, siostrą, bratem, ciocią lub dziadkiem chłopca i zastanawiasz się czy ta książka mu się spodoba (bo jednak bohaterkami są dziewczyny) to nie martw się, bohaterowie są fajnie wymieszani. Jest dziewczyna, która więcej robi, jest odważna, ale też się zakochuje zaś inna dziewczyna jest naukowcem... mój brat poproszony o przeczytanie fragmentu książki do recenzji tutaj na bloga, przeczytał 15 stron i powiedział "Ola zostaw mi tę książkę bo ją będę czytał dalej". To jest chyba najlepsza recenzją dla książki!

I już naprawdę ostatnie moje wtrącenie, ale muszę jej dodać. Zakończenie książki to  R E W E L A C J A. Inne, niby niespodziewane, niby nie... ono było takie... hmm.. albo nie, powiem to inaczej. Czytając ostanie dwa zdania uśmiechnęłam się do siebie i choć nie lubię gdy jest 500 tysięcy książek w jednej serii to ja bardzo chcę aby powstały kolejne tomy tej książki.


CO O KSIĄŻCE MÓWI MÓJ BRAT?
Książka bardzo go wciągnęła, spodobała się i czyta ją dalej. Również zauważył ten fragment z skręconą kostką, o której potem nie ma mowy, ale mimo to z książki jest zadowolony.

WADA i ZALETA: Tak jak pisałam wyżej są błędy dziwne i niepotrzebne. Rzeczy o których nie trzeba pisać bo nic to i tak nie wnosi do fabuły. Zaś zaleta to fakt, że książka jest dla młodszej młodzieży ale nie jest pisana jak dla dzieciaczków czyli co zrobi Kasia zawsze będzie dobre bo ona jest dobra, a co zrobi Marysia będzie złe bo ona jest zła. Tutaj mamy odcienie szarości, nie wiemy kto jest dobry, bądź czemu tak postępuje i wszystko to zmusza nas do myślenie i to jest największy i najważniejszy plus tej książki.

OCENA Z SERCA: O miłości się nie zapomina, miłość ma swoje prawa i nie da się tego jedynego zmienić na jego sobowtóra.


WYGLĄD: Nie palcująca się okładka co mi się już podoba, piękny niebieski kolor i świetny przekaz w okładce, bo akcja rozgrywa się w piwnicach zamku jak i u góry, ale więcej zdradzać nie będę. Bardzo fajne nawiązanie w okładce, lubię takie smaczki.

SUCHE FAKTY: Książkę dostałam od Wydawnictwa Lemoniada
Tytuł: Uwięziona pomiędzy światami
Autor: Sara Oliver
Ilość stron: 336
Okładka: Miękka
Premiera: 07.11.2018
Cena: 39,90 zł ( Na stronie obecnie 20,10 zł https://literaturainspiruje.pl/ksiegarnia/na-kazda-okazje/ksiazki-na-jesien/uwieziona-pomiedzy-swiatami/ )

INSTAGRAM:

Wydawnictwo Lemoniada https://www.instagram.com/wydawnictwolemoniada/?hl=pl


To wszystko na dziś! Zajrzyj na mojego IG https://www.instagram.com/ruuutka/, pojawiają się tam ankiety związane z książkami lub nowości, które pojawiły się na mojej półce.





















Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Próba Żelaza *Holly Black x Cassandra Clare*

Miłość i inne obsesje *Liane Moriarty*

Dom na kurzych łapach *Sophie Anderson*