Chłopiec, kret, lis i koń *Charlie Mackesy*

Nie jestem profesorem, jestem małym zwykłym książkoholikiem, nie zawsze będzie poprawnie, lecz zawsze będzie prawdziwie. To co mi się podoba, nie musi podobać się Tobie, zaś to co Ty uważasz za niesamowite, nie musi zaciekawić mnie. Miej to na uwadze czytając poniższą recenzję, bo może książka, która nie przypadnie mi do gustu może być Twoją najlepsza książką w roku,  zwróć na to uwagę, bo szkoda by było gdybyś jej nie przeczytał :) Mogą pojawić się SPOJLERY!


Post powstał dzięki Wydawnictwu Albatros

Wzruszająca i uniwersalna lekcja życia.
Połączenie Kubusia Puchatka oraz Małego Księcia.
„Daleka droga przed nami”, westchnął chłopiec.
„Tak, ale pomyśl, jak daleko zaszliśmy”, powiedział koń.

Profil na Instagramie, na którym Charlie Mackesy publikuje rysunki z czterema uroczymi postaciami, zdobył popularność na całym świecie. Chłopiec, kret, lis i koń przypominają nam, co naprawdę jest w życiu ważne. Rysunki zebrane w tej książce są iskierką nadziei w naszych niepewnych czasach.
Rozmowy bohaterów tej książki, ujęte w graficzną formę, w którą wkomponowany jest tekst, udostępniano w sieci tysiące razy, odtwarzano na zajęciach plastycznych w szkołach, tatuowano na ciałach. Ilustracje inspirowały rodziców i dziadków, bawiły dzieci, pocieszały smutnych i samotnych, dodawały odwagi i siły w zmaganiach z trudami życia.
Chłopiec, kret, lis i koń to piękna historia... jeśli mogę nazwać to historią.. o przyjaźni, dobroci, pomocy i miłość. Zanim lecz napiszę wam moją opinię na temat tej książki, opowiem o jej wyglądzie, który urzeka. Twarda oprawa, biała okładka z grafiką rysowaną ołówkiem, tak jak szkicuje się początek obrazu z kółkami pomocniczymi i trochę kolorów. W takiej postaci jest wiele rysunków w środku książki. Są naprawdę piękne. Pojawiają się nawet rysunku z odbitym spodem kubka od herbaty oraz takie przez które przebiegł pies Autora. Lubie gdy Autorzy tworzą więź z czytający poprzez książkę, dają nam informację typu "Wiem, że to czytasz tam po drugiej stronie, a tu serio kapnęła mi kawa jak to pisałem" . Na boku książki mamy naszyty granatowy materiał, zaś litery mienią się złotem. W środku tekst wygląda jakby był pisany od ręki, nie znajdziecie tu sztywnego maszyno druku. Tekst to głównie dialogi, a nawet wyrwane dialogi wypowiadane podczas podróży przyjaciół. Książka swoją tematyka przypomina lekturę "Mały Książę". Ma ukryte wiele różnych przekazów. I choć "Małego Księcia" przeczytałam mając 20 lat (bo dopiero wtedy zrozumiałam, że CHCE ją przeczytać, sama z siebie) i bardzo ją lubię (dodatkowo, kto ma NETFLIX to jest tam cudowna bajka na podstawie tej lektury) to zamieniłabym "Małego Księcia" na "Chłopiec, kret, lis i koń". Książka ta ma mniej tekstu, czyta się ją w kilka minut, a porusza nasze serca już od razu. Z uśmiechem na twarzy i delikatnymi łzami w oczach czytałam każdy fragment tej książki. Jest urocza i niesie za sobą cudowny przekaz. Postacie zwierząt są odzwierciedleniem różnych typów ludzi. Jest kret, który wstydzi się mówić "Kocham Cię", wiec mów "Cieszę się, że jestem z wami". Jest mądry koń, który wie, że SIŁA jest wtedy gdy prosisz o POMOC, oraz lis, który nie mówi nic, bo zaznał dużo cierpienia w życiu, który każdego chce odstraszyć od siebie ale nie udaje mu się to. Nastraszył kreta, że gdyby nie był złapany w sidła to by go zabił, zaś kret odgryzł drut, który trzymał lisa. Lis miał możliwość się odwdzięczyć i uratował później topiącego się przyjaciela. A później gdy koń spytał co daje im siłę lis odpowiedział "Wasz trójka". Lis to najbliższa mi postać, on kocha w ciszy.

Nie wiem czy kiedyś zastanawialiście się dlaczego gdy w książkach piszemy o miłości, przyjaźni, dobru bohaterami są zwierzęta? Zawsze oni. Jakby Autorzy chcieli nam przekazać "Ej! Przed Tobą jest dobry człowiek, tylko chodzi na czterech łapach to od niego uczyć się jak być szczęśliwym" . Kiedy nie miałam psa mniej zwracałam uwagę na zwierzęta i to co się z nimi dzieje. Teraz...teraz chciałabym przygarnąć każdego bezdomnego kota, psa, chomika wszystko... tylko po to by miało ciepły dom i było członkiem rodziny. Ostatnio czekałam na chłopaka i przechodząc gdzieś z krzaków usłyszałam jak miauczy kotek. Mały i przestraszony. Nie mogłam go zabrać więc poszłam dalej, ale krzyk (bo tak można było nazwać to w pewnym momencie) zwierzaka kazała mi wrócić. Gdy już byłam na miejscu zauważyłam, że stoi tam już Pani, która dzwoni przez telefon i próbuje wydostać kotka. Poczekałam aż kotek zostanie zebrany i dopiero poszłam w umówione miejsce. Chciałam mieć pewność, że zwierzak będzie miał nowy dom. Wcześniej pewnie bym się nie wróciła, ale wcześniej mniej osób udostępniało w internecie zdjęcia zwierzą, które szukają domu. Wcześniej gdy ktoś napisał "Zginał pies"mało osób pisało "Jest na dworcu", "Teraz koło tego małego sklepu na osiedlu", "Dobra mam go, czekam tu i tu". I to nie tylko młodzi ludzie ale i starsi inaczej do tego podchodzą. Mój wujek, który dowiedział się, że na cmentarzu są 3 małe pieski, dzwonił do mojej babci po kilku godzinach od znalezienia czy już mają dom, bo jeśli nie to on je weźmie, ciocia trochę się podenerwuje bo to już któryś pies na podwórku, ale trudno i tak je polubi.

Sam Autor Charlie Mackesy napisał "Czasami słyszysz tylko o nienawiści, ale na świecie jest więcej Miłości, niż możesz sobie wyobrazić" 

To prawda jest nas coraz więcej.

Kup tę książkę każdemu, albo kup sobie i pożyczaj wszystkim. Niech każdy ją przeczyta, niech każdy czyta ją w różnych etapach swojego życia, zajmie mu to od 5 do 10 minut, ale niech czyta.. niech uczy się od zwierząt bycia człowiekiem. 

OCENA Z SERCA: Uczmy się bycia dobrymi od tych, którzy mówią najmniej
WYGLĄD: Jak już napisałam wyżej, nie widziałam jeszcze piękniej zrobionej książki. 

SUCHE FAKTY: Książkę dostałam od Wydawnictwa Albatros 
Tytuł: Chłopiec, kret, lis i koń
Autor: Charlie Mackesy
Ilość stron: 128
Premiera: 13.11.2019 rok
Okładka: Twarda
Cena: 38, 90 zł (na stronie sklepu wrzucone są księgarnie gdzie można taniej dostać książkę https://www.wydawnictwoalbatros.com/ksiazki/chlopiec-kret-lis-i-kon/ )

INSTAGRAM:
https://www.instagram.com/wydawnictwoalbatros/?hl=pl 
To wszystko na dziś! Zajrzyj na mojego IG https://www.instagram.com/ruuutka/ , pojawiają się tam ankiety związane z książkami lub nowości, które pojawiły się na mojej półce.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Próba Żelaza *Holly Black x Cassandra Clare*

Miłość i inne obsesje *Liane Moriarty*

Dom na kurzych łapach *Sophie Anderson*