Strażnik *Paulina Hendel*

Nie jestem profesorem, jestem małym zwykłym książkoholikiem, nie zawsze będzie poprawnie, lecz zawsze będzie prawdziwie. To co mi się podoba, nie musi podobać się Tobie, zaś to co Ty uważasz za niesamowite, nie musi zaciekawić mnie. Miej to na uwadze czytając poniższą recenzję, bo może książka, która nie przypadnie mi do gustu może być Twoją najlepsza książką w roku,  zwróć na to uwagę, bo szkoda by było gdybyś jej nie przeczytał :) Mogą pojawić się SPOJLERY!

Post powstał dzięki Czytaj PL

Coś regularnie zaczęłam się tutaj pojawiać, co ogromnie mnie cieszy, bo widzę, że szybciej czytam książki i to sprawia mi przyjemność.

Z czym przychodzę dziś? Z apokaliptycznym Wiedźminem? Co to takiego, już wrzucam opis.

Bestsellerowa autorka serii Żniwiarz ​zabierze cię w nową podróż pełną demonów i mrocznych niespodzianek.

Hubert budzi się w ciemnym i zamkniętym pokoju, ubrany w starą koszulę i poprzecierane dżinsy. Zamiast w Paryżu, znajduje się teraz sto kilometrów od morza… w Polsce. Dodatkowo, jest ranny i wygląda zupełnie inaczej niż powinien. Okazuje się, że od feralnego wyjazdu do Francji minęło siedem lat, a on nie jest już zwykłym nastolatkiem. W tym czasie świat bardzo się zmienił – zarazy i epidemie przetrzebiły ludzkość, potężny impuls elektromagnetyczny zniweczył zdobycze techniki a z ukrycia wyszły demony znane z ludowych opowieści… Hubert musi teraz nie tylko rozwikłać tajemnicę własnej przeszłości, ale i odnaleźć się w nowym dziwnym świecie. Niemal wszystko, co znał, przepadło. Ale czy bezpowrotnie?

Poznaj nowe wydanie serii Zapomniana księga. Gwarantujemy, że zmieniła się nie tylko okładka! Poznaj Huberta i nowy świat po Apokalipsie. 

Ciężko będzie mi pisać o tej książce, bo nie chcę Wam wiele zdradzić. Bardzo bym chciała abyście ją przeczytali, bo dla mnie ta książka jest genialna. Jest napisana tak jak powinna, ma zarąbiste zwroty akcji. Dla mnie jest idealna. Spokojnie może ją czytać każdy, Panowie też, bo tutaj nie ma miłości, nie ma amorów jak bywa to w książkach pisanych przez kobiety, tu się dzieje i warto to przeczytać.

Najpierw trochę o tej akcji, to nie jest książka, w której się dzieje i dzieje, akcja tworzy kolejna akcje, nie jest tez sielankowo, ale jest pewna rutyna, pewna sielanka, która od czasu do czasu przemienia się w akcję, ale nie tak z wybuchami, taką.... spokojną akcje. Nie potrafię nawet tego nazwać, bo czyta się to okropnie szybko, książka wciąga już na samym początku, ale wszystko toczy się wolno, spokojnie ale i zarazem chłoniesz tę książkę całym sobą, bo akcja jest ale jest idealnie wyważona. Ciężko to opisać ale musicie mi uwierzyć na słowo, że to idealna sielanka połączona z akcja. Bohaterowie nie mają od początku jakiegoś konkretnego celu, tutaj pojawiają się misje poboczne, jak w Wiedźminie, te które Wiedźmin musiał robić by zdobyć pieniądze, doświadczenie, zbroje, tutaj jest podobnie jest dużo misij pobocznych ale tą główną odkrywamy dosłownie na samym końcu, na ostatnich 2 stronach. GENIALNE!

Druga rzecz, świetnie pokazane jest to, że ludzie nie doceniają tego co mają. Mamy internet, źródło nieskończonej wiedzy, mamy prąd, bieżącą wodę, i nagle zostaje nam to zabrane i okazje się, że jesteśmy bezradnymi ludźmi. Nasze babcie, prababcie w tych czasach dałby sobie świetnie rade, ale nie my, jesteśmy zbyt leniwi, mało jest osób, którzy sami potrafią narąbać drewna, a trzeba, bo nie ma ogrzewania. Ile razy babci woła Was do pomocy? Ile razy chciała Wam pokazać jak się szyje na maszynie albo robi na drutach, a Wy ją zbywaliście? Dziadkowie, chcieli Wam przekazać bardzo cenną wiedzę, ale wy uznaliście, że jest internet, Pani krawcowa, po co Wam umieć zrobić to samemu? Paulina Hendel takich właśnie ludzi wrzuciła w świat bez internetu. Dziś był internet, wybuchał wojna, zaraza i nie ma internetu, nie ma prądu, bieżącej wody, radź sobie.. Ale żeby nie było łatwo to... pamiętasz te słowiańskie demony, o których opowiadał Ci dziadek, ale zbyłeś go machnięciem ręki, bo to tylko zabobony? No to one żyją w lasach, umiesz z nimi walczyć, wiesz czym są? A nie ... nie wiesz... bo przecież to były zabobony, a jakbyś chciał wiedzieć to przeczytałbyś sobie w intranecie albo wypożyczył książkę, ale w świecie "Strażnik" nie da się zdobyć tej książki, bo jest strzeżona, a żeby się do niej dostać musisz zwalczyć demony, o których nie masz zielonego pojęcia....

Genialnie.... 

Genialnie...

GENIALNIE! 

Przestawiona jest wiedza naszych dziadków. Świetnie pokazane jest to, że byli ludzie tacy jak my, z internatem, i dogodnościami, wiedzieli co to Instagram, Facebook, Youtube, byli Youtuberzy, Influencerzy i nagle tego nie ma, trzeba walczyć o życie.

To jest mój Wiedźmin, Wiedźmin z dzisiejszych czasów! Jeszcze dodam, ze główny bohater i jego historia, której Wam w ogóle nie zdradzę, bo jest zbyt GENIALNA, jest świetnie wykreowaną postacią. 

To będzie krótka recenzja ale nie dlatego, bo nie mam co pisać o tej książce, ja nie chce Wam nic zdradzić. To co musicie wiedzieć to, normalny świat z internetem, wybucha wojna, ludzie głupieją, atakują się nawzajem, niedobitków wybija zaraz, zostają najsilniejsi, w lasach czają się słowiańskie demony, Twoim zadaniem jest przeżyć, nie znając 7 lat swojego życia. Czas start.

Szybko się czyta, zakochujesz się w książce od pierwszej strony, na końcu mózg eksploduje i zmawiasz wszystkie tomy! 

Nie czytajcie już dalej, biegnijcie kupić tę książkę! I wszystkie inne!


Dodam jeszcze, że książkę czytałam dzięki akcji #znowutrzebaczytac podczas maratonu z Strefą Czytacza. Książka byłą dostępna w formie e-booka dzięki Czytaj PL! Dzięki wielkie!

OCENA Z SERCA: Z całego serca dziękuję, za taką książkę, właśnie takiej szukałam.

WYGLĄD: Mało mogę napisać o wyglądzie, bo czytałam ją w formie e-booka ale grafika jest pięknie przedstawiona, surowa ale z klimatem. I wielki plus dla WeNeedYA za to, że wszystkie książki z serii są podobne.

SUCHE FAKTY: Książkę przeczytałam dzięki Czytaj PL

Tytuł: Strażnik

Autor: Paulina Hendel
 
Ilość stron: 368
 
Data premiery (I wydania):  2014-05-21

Cena: 36,90 zł

INSTAGRAM: 

CzytajPL https://www.instagram.com/czytaj_pl/

WeNeedYA https://www.instagram.com/weneedyabooks/

Paulina Hendel https://www.instagram.com/paulinahendel_autorka/

To wszystko na dziś! Zajrzyj na mojego IG https://www.instagram.com/ruuutka/, pojawiają się tam ankiety związane z książkami lub nowości, które pojawiły się na mojej półce.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Próba Żelaza *Holly Black x Cassandra Clare*

Miłość i inne obsesje *Liane Moriarty*

Dom na kurzych łapach *Sophie Anderson*