Iskra Bogów *Marah Woolf*

Nie jestem profesorem, jestem małym zwykłym książkoholikiem, nie zawsze będzie poprawnie, lecz zawsze będzie prawdziwie. To co mi się podoba, nie musi podobać się Tobie, zaś to co Ty uważasz za niesamowite, nie musi zaciekawić mnie. Miej to na uwadze czytając poniższą recenzję, bo może książka, która nie przypadnie mi do gustu może być Twoją najlepsza książką w roku,  zwróć na to uwagę, bo szkoda by było gdybyś jej nie przeczytał :) Mogą pojawić się SPOJLERY!

Post powstał dzięki Media Rodzina

Tom Pierwszy, Iskra bogów. Nie kochaj mnie

Pierwszy tom miłosnej trylogii o starciu bogów i tytanów na Ziemi. To Percy Jackson dla dziewczyn – zderzenie współczesności i mitologii, od którego nie sposób się oderwać!

Nastoletnia Jess spotyka na górskim obozie Caydena, chłopaka o szmaragdowych oczach, któremu udaje się ją zauroczyć. Problem w tym, że Cayden to… tytan Prometeusz, któremu Zeus w każdym stuleciu pozwala stanąć do walki o śmiertelność. Jess nie chce jednak być jedną z wielu, z którymi flirtuje Cayden. Najpierw nie może mu się oprzeć, później nie potrafi mu wybaczyć. W dodatku okazuje się, że porywy serca to tylko jeden z wielu problemów Jess – dni pana Olimpu są policzone i znajdzie się ktoś, kto będzie chciał go strącić… Czy Cayden/Prometeusz odniesie zwycięstwo? I czy Jess zdoła ocalić swoje serce?


Tom Drugi, Iskra bogów. Nie odrzucaj mnie

„Iskra bogów. Nie odrzucaj mnie” to drugi tom pasjonującej, romantyczno-przygodowej serii z mitologią w tle. „Percy Jackson” dla dziewczyn!

Rozpoczyna się nowy rok szkolny, a nastoletnia Jess ma tylko jedno pragnienie: zapomnieć o Caydenie i o wszystkim, co wydarzyło się podczas obozu. Bogowie mają jednak inne plany. Już pierwszego dnia szkoły staje przed nią Cayden. Czego on jeszcze chce? Przecież już złamał jej serce. Czy nadal grozi jej niebezpieczeństwo? Jess chciałaby wieść zupełnie normalne życie i nie mieszać się w walkę bogów – ale czym jest normalność, kiedy widzisz świat z mitów i możesz do niego wejść?
Iskra bogów” to zderzenie współczesności i mitologii, od którego nie sposób się oderwać! Pierwszy tom, „Iskra bogów. Nie kochaj mnie„, podbił serca czytelniczek. Teraz czas na tom drugi, czyli właśnie „Iskra bogów. Nie odrzucaj mnie”. A wkrótce miłośnicy serii mogą spodziewać się także części trzeciej, która ostatecznie odpowie na pytanie o to, jak dalej potoczą się losy Jess i Caydena!


Ja zacznę tak. Czekam na trzeci tom, nie wiem czy do tego czasu przeczytam coś innego.

Ale od początku. Przeczytaliście opis i myślę, że wiecie już jaka to jest seria.

No oczywiście!

On i Ona, ojejku, ona będzie tą, którą będzie miał w sobie rozkochać i tak dalej... No nie! Jess nie jest tą, którą Prometeusz ma w sobie zauroczyć. Jest ona za to jest kimś innym, kimś ważnym i wiem co chcecie powiedzieć, oklepany scenariusz! Ale ja Wam powiem moi drodzy, lubię takie! Kurczę lubię! Naprawdę brakowało mi tego! Lubię przysiąść do luźnej, fajnej książki, przy której nie musze co chwile notować danych do recenzji, co mi się podobał a co nie. Po prostu siadłam i czytałam. I choć miałam naprawdę WIELE do zrobienia, to wstawałam specjalnie o 7 by do 9 sobie czytać, a później zabierać się za pracę! 

Jest tutaj szablonowa historia, trochę pierwszy i drugi tom odbiega od tej szablonowości, drobnymi rzeczami. Są tutaj takie... smaczki, np. to, że Jess nie jest tą dziewczyną, o którą musi starać się Cayden albo, że SOJLER! ona go odrzuci. Autorka przełamuje się i nie pisze oczywiście, stara się napisać coś innego ale w oparciu o szablon. I jej to wychodzi! Bo w pewnym momencie tak zmieniła rolę, że sama nie ufałam Bogom, i choć wiedziałam więcej niż główna bohaterka postąpiłabym tak samo jak ona. Nie zaufałabym im. I tutaj wybiła się ponad ten szablon, bohaterka myśli inaczej niż te, które do tej pory znamy. I to jest fajne. 

Ta książka nie jest ciężka, jest przyjemna ale przypomina nam też o mitologii, zmusza szare komórki do myślenia aby przypomniały sobie kim Prometeusz, a Atena była jaką boginią? Mimo wszystko czerpiemy naukę z tej książki ale w bardzo przyjemny sposób. 

Za co jeszcze lubię tę książkę? Za humor! Uwielbiam sarkastyczny humor! Kocham go! I uwielbiam komentarze bohaterów, jak np. Apollo czy Hermesa. Lubię gdy w książce pojawi się taki bohater, który bardzo trafnie i dosłownie komentuje niektóre sytuacje. 

Świetne, że na końcu książki jest drzewo genealogiczne i opisy bogów, tytanów i miejsc. 

A co jest najlepsze? UWAGA SOJLER oba tomy nie kończą się dobrze. I choć po skończeniu jednego i drugiego tomu nie lubię Autorki to po chwili ją kocham za to co zrobiła. Nie dała nam szczęśliwego happy endy, dała nam coś co zmusza do przeczytania kolejnego tomu! I wielkie brawa dla niej! Nie każdy Autor to potrafi. Zostawić otwarte, nieszczęśliwe zakończenie.

Przyjemna, idealna na wieczory, śmieszna, sarkastyczna, ciekawa, o mitologii wręcz idealna na spędzenie czasu! Taka jest ta książka!
OCENA Z SERCA: Cieszę się, że wzięłam te książki! Bo przyznam, że nie chciałam brać kolejnego szablonu, ale skusiły mnie te mitologie i mam nadzieję, że Was też skuszą! 
WYGLĄD:
Ah! Z wyglądem będzie ciężko, bo kolory są przepiękne i te pozłacane litery! Piękności! Ale bardzo nie lubię jak widzę twarz bohatera na okładce. Zawsze wolę sama sobie wyobrazić jak wygląda. I przyznam, że był to jeden z elementów dla którego nie chciałam wziąć tej książki, dobrze, że go nie posłuchałam :D 

SUCHE FAKTY: Książkę dostałam od Media Rodzina 
Tytuł: Iskra Bogów Nie kochaj mnie, Nie odrzucaj mnie
Autor: Marah Woolf
Ilość stron: 448, 480
Przekład: Emilia Kledzik
Data premiery: 02.10.2019, 17.03.2021

Cena: 39 zł teraz taniej https://www.mediarodzina.pl/produkt/iskra-bogow-nie-kochaj-mnie/

INSTAGRAM: 

Media Rodzina https://www.instagram.com/mediarodzina/

Media Rodzina od kuchni https://www.instagram.com/me_myshelf_i/

To wszystko na dziś! Zajrzyj na mojego IG https://www.instagram.com/ruuutka/, pojawiają się tam ankiety związane z książkami lub nowości, które pojawiły się na mojej półce.



Grafika: pinterest

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Próba Żelaza *Holly Black x Cassandra Clare*

Miłość i inne obsesje *Liane Moriarty*

Dom na kurzych łapach *Sophie Anderson*