D.O.G.S *M. A. Bennett*

Nie jestem profesorem, jestem małym zwykłym książkoholikiem, nie zawsze będzie poprawnie, lecz zawsze będzie prawdziwie. To co mi się podoba, nie musi podobać się Tobie, zaś to co Ty uważasz za niesamowite, nie musi zaciekawić mnie. Miej to na uwadze czytając poniższą recenzję, bo może książka, która nie przypadnie mi do gustu może być Twoją najlepsza książką w roku,  zwróć na to uwagę, bo szkoda by było gdybyś jej nie przeczytał :) Mogą pojawić się SPOJLERY!

Post powstał dzięki Media Rodzina

DOGS  to znakomita, druga część cyklu M.A. Bennett, zapoczątkowanego przez poruszający thriller dla młodzieży – STAGS.


Akcja powieści DOGS rozpoczyna się bezpośrednio po zakończeniu fabuły STAGS. Po dramatycznych wydarzeniach ostatnich tygodni Greer Macdonald próbuje się skupić na szkole. Szukając dramatu, który mogłaby wyreżyserować w ramach egzaminu, otrzymuje niespodziewaną pomoc. Ktoś wsuwa pod jej drzwi bezcenny, zaginiony od lat rękopis – „Wyspę psów” Bena Jonsona. Za panowania Elżbiety I dramat uznano za tak niebezpieczny, że autorowi zarzucono nie tylko bluźnierstwo, podżeganie do buntu i zdradę. Dodatkowo także promowanie diabelskich rytuałów i czarnej magii – cały wachlarz grzechów potępianych w epoce elżbietańskiej. Wszystkie egzemplarze tekstu natomiast spalono. Wszystkie… oprócz jednego. Greer marzy o studiach w Oksfordzie, a co zapewni jej miejsce na elitarnej uczelni jeśli nie wyreżyserowanie zaginionej sztuki z szesnastego wieku?


Gdy zaczynają się próby, sprawy przyjmują coraz mroczniejszy obrót i prowadzą Greer do miejsca, którego nie zamierzała już nigdy odwiedzać – Longcross Hall.
Tam dokonuje nieprzyjemnego odkrycia, że nie tylko Zakon Jelenia przetrwał niedawne zdarzenia bez szwanku. Być może duchy z przeszłości także…


DOGS to historia mroczna i tajemnicza. M.A. Bennet zadbała o to, by jej książka chwytała czytelnika od pierwszych chwil i trzymała go w napięciu do samego końca!

DOGS-y, czyli drugi tom "S.T.A.G.S" (recenzja już na blogu). Czy drugi tom był gorszy od pierwszego? Czy trzymał poziom? Dla mnie był o wiele lepszy niż "STAGS", dlaczego? W recenzji "STAGS" pisałam, że nie ciągnęło mnie bardzo do książki, chciałam poznać powód morderstwa ale gdybym nie poznała to też by się nic nie stało. "STAGS" zaciekawił mnie na ostatnich stronach, dlatego sięgnęłam pod "DOGS", tylko, że "DOGS", zaciekawił mnie już od samego początku. Szczerze? Nie wiedziałam o czym można pisać w drugim tomie, dla mnie pierwszy był dobrym zakończeniem, więc ciekawiło mnie co Autorka mogła wymyśleć, no i nie zawiodła mnie. Zakończenie było niesamowite! Mocne i idealne! Ale! Nie było wyjaśnione i po przeczytaniu, w oczekiwaniu na trzeci tom, mogę rozmyślać, co będzie dalej! Wiem, że na ostatnie wydarzenie dostanę odpowiedzieć już na pierwszych stronach trzeciego tomu, bo gdy skończyłam pierwszy tom i zaczęłam drugi nie miałam przeskoku roku, dwóch lat, nie! Wszystko było po sobie, tu się skończyło i tu się zaczyna, co naprawdę bardzo mi się spodobało! 

Spodobało mi się również to, że Autorka ma bardzo dobrze przemyślaną fabułę i to co można było pominąć, nie zauważyć w pierwszym tomie to w drugim ma to większe i znaczące rozwinięcie. Chce przez to przekazać, że słowa nie są rzucane na wiatr. 

Kolejna zaleta, choć myślałam, że to wada, to sielankowe opowiadanie. Jeśli jeszcze nie wiecie, to "STAGS" i "DOGS" to książki z dreszczykiem dla młodzieży, ale opowiedziane spokojnie, delikatnie, woooolno, wyobraźcie sobie domek waszej babci, przytulny, miły, babcia opowiada Wam bajkę, na stole są ciasteczka, kakao, pali się w kominku, obok siedzi pies i jest miło ale mimo to po plecach leci Wam zimny pot i nie wiecie dlaczego. W takim klimacie jest ta seria, nie wiadomo kiedy siądziesz koło mordercy. 

Kolejna sprawa, książka jest oparta na faktach, delikatny dreszczyk przeszedł po moim ciele gdy w połowie książki coś mnie podkusiło sprawdzić czy istniała taka sztuka jak "Wyspa Psów", a Google pokazało wynik "Tak i zakazano ją wystawiać", dzięki tej książce dowiedziałam się różnych ciekawych faktów z historii, o których w szkole nie mówiono. A wiecie, że gdyby nie "Wyspa Psów" dziś możliwe, że nie znalibyśmy "Makbeta"? 

Cieszę się, że książka daje możliwość rozwiązania samemu zagadki, na samym końcu M.A. Bennett tłumacz kto był kim, czemu zrobiono to i tamto, ale to wszystko znajdziemy na samym końcu, aby dać możliwość czytelnikowi pogłówkować i to fajne, bo książka nie trzyma całą drogę za rękę i nie tłumaczy "a to jest kwiatek, a to drzewo, a to nasz morderca".

Wydaje mi się, że "DOGS" to taka "Wyspa Psów" dzisiejszych czasów. Staram się szukać drugiego dna w książkach, co Autor chciał nam powiedzieć i może zbyt kombinuje, bo jestem świeżo po filmie "Wesele" i też szukam ukrytego przekazu ale myślę, że duchowi potrafiący wiele ukryć i Wielki Zakon może istnieć naprawdę.

I ważne, czytałam tę książkę bardzo długo, sama nie wiem czemu, nie czytałam jej długo, bo mnie nudziła ale chyba dlatego bo była taka spokojna.  

Ale, nie ważne czy istnieje zakon i jaka była prawdziwa wersja "Wyspy Psów", musisz przeczytać tę książkę, nie czytasz strasznych książek? Nie bój się, nie odczytujesz w niej... ciężkości, bo to nie Twój klimat, uwierz mi, że spokojnie ją przeczytasz i pokochasz. Ja też uciekam od straszności ale dla mnie ta książka jest jedna z najlepszych!  


OCENA Z SERCA: Uwielbiam książki, które mają wplecione w siebie prawdziwie dane lub historię! 



WYGLĄD: "DOGS", równie piękny jak "STAGS". "STAGS" niektórym kojarzył się z świętami (mi też) to "DOGS" już na pewno nie kojarzą się z przyjemnym klimatem, ale mają swój wyjątkowy, który zachęca do sięgnięcia po tą literaturę! 
















SUCHE FAKTY: Książkę dostałam od Media Rodzina 

Tytuł: D.O.G.S
Autor: M.A. Bennett
Ilość stron: 456
Przekład: Maciej Potulny 
Data premiery: 28.07.2021

Cena: 39 zł teraz taniej https://www.mediarodzina.pl/produkt/dogs/

INSTAGRAM: 

Media Rodzina https://www.instagram.com/mediarodzina/

Media Rodzina od kuchni https://www.instagram.com/me_myshelf_i/

To wszystko na dziś! Zajrzyj na mojego IG https://www.instagram.com/ruuutka/, pojawiają się tam ankiety związane z książkami lub nowości, które pojawiły się na mojej półce.



Grafika: pinterest

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Próba Żelaza *Holly Black x Cassandra Clare*

Miłość i inne obsesje *Liane Moriarty*

Dom na kurzych łapach *Sophie Anderson*